tisdag 25 augusti 2015

Veckans nailart :)

Yes då var jag äntligen klar med mina naglar för veckan :) Sååå nöjd! Tycker de blev jätte snygga och fräscha. Försökte göra något nytt och tycker att resultatet och tanken blev riktigt bra ;) Blev mint och peach färger och rosor i röd rosa.

1. Börja med ett bas lack. (finns ex. på Ginatricot)
2. Gör sedan en triangel i botten på nageln i vilken färg du vill (jag valde peach / Ljus rosa)
3. Gör sedan en triangel ovanför den lilla triangeln i botten i en annan färg (jag valde mint)
4. Dutta till några röda gärna ojämna, prickar (basen till rosorna) vart du vill ha rosorna
5. Använd en mörkare färg färg och börja måla rosen (skapa skugga) med hjälp av en tunn pensel eller en dottingtool till naglar. (finns ex. på Fyndiq)
6. Gör samma sak som föregående steg fast med en ljusare färg, jag valde rosa
7. Lägg till vita detaljer (som highlight) och några gröna blad vid rosorna
8. Måla ett lager topp lack som gör naglarna matta. Jag köpte mitt lack från Ciate :) Så blir de matta och lyxiga istället för glansiga. Klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar