onsdag 12 augusti 2015

Svampbob Naglar tutorial!

Sååå vad blev det för motiv på mina naglar? Jo det blev Svampbob naglar haha! Jag måste erkänna att jag ler med hela ansiktet när jag ser mina naglar nu, finns det något som får mig gladare? Tror inte det ;) Nej men uppriktigt, Svampbob har ju så himla härlig humor och får mig att skratta varje gång, så ja, jag gillar verkligen svampbob :) Gjorde en liten tutorial på papper om hur jag gjorde naglarna. Det roliga är att hur jag fick idéen till att göra naglarna var att jag kom hem i söndags och såg en svampbob ballong på golvet! Folk som känner mig vet att jag hatar ballonger.. Jag tycker att de är obehagliga. (uppriktigt) men har blivit så kär i den här ballongen så min fobi börjar faktiskt släppa lite.

Så hur gjorde jag svampbob naglarna? Kan erkänna direkt att det var pilligt! Men det gick att göra med lite övning, en stadig hand och några försök på papper först ;) Testa alltid innan du ger dig på nageln, annars är det så lätt att det blir misstag och inget snyggt resultat.

1. På med ett lager base coat och måla sedan nageln gul. Sätt på några 'beige' färgade prickar på nageln.
2. Måla en vit kant (ca 1 / 3 del av nageln ska vara vit och 2 / 3 delar gul)
3. Måla sedan hälften av den vita kanten på nageln brun. (det här blir svampbobs skjorta och byxor)
4. Måla sedan 2 stora vita prickar i mitten av nageln (det är ögonen)
5. Måla med hjälp av ett dottingtool eller en stadig hand 2 blåa prickar i de vita prickarna (hans iris)
6. Avsluta med 2 mindre svarta prickar som ska vara hans pupiller.
7. Gör sedan så tunna som möjligt, svarta ringar runt det vita på ögonen och tillsätt hans 3 ögonfransar.
8. Måla en svart mun (ett enkelt böjt streck i ansiktet på honom) samt lägg till 2 vita tänder. + lägg till en liten näsa.
9. Lägg sedan till skjortkanten på skjortan, en röd liten slips och svarta tunna linjer som skiljer av skjortan och byxorna.
10. Avsluta med ett topp lack, Klart! :)


1. Först på med base Coat och sedan måla nageln gul. (alt. en ljus orange, då nageln ska bli en ananas) 
2. Gör tunna streck i ett rut mönster i en ljus brun eller beige ton.
3. Gör toppen av nageln grön, alltså forma enkla blad med en ljus alt. neutral grön färg.
4. fyll i det gröna med en annan ton av grönt för att få lite nyanser i toppen eller bottnen.
5. Avsluta med ett topp lack, klart :)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar