söndag 9 augusti 2015

Hur jag spenderar dödtid

Hur jag spenderar död tid på dagarna :) (speciellt i tillfällen som jag ligger hemma och mår dåligt, som idag)

1. Googlar upp lite mode inspo och går gärna in på mode sidor och kollar upp lite snygga kläder och slänger ihop outfits och collage.


2. Spelar mobil spel, alt möjligt faktiskt! Men min favorit för tillfället är spelet jag spelade som desperat för mer än ett år sedan, Hill climb racing.


3. Kollar serier, antingen seriösa och långa serier eller korta roliga små saker alltså alltifrån Devious Maids och The Walking Dead till Svampbob haha.


4. Redigerar bilder, jag har nästan alltid bilder att redigera och fixa. Jag har fotograferingar, kanske 3 gånger i veckan? Där jag fotar massor och de andra dagarna fotar jag också men mindre saker, som om jag fått hem ett packet eller liknande ;) När jag redigerar så blir det Photoshop och framförallt att lägga till färg, ljus och effekter


5. Plockar fram blocket och skriver schema inför nästa vecka, eller saker som behövs handlas / fixas hemma eller inlägg idéer till bloggen :)


6. Spelar spel på datorn, jag hade en period då jag skulle spela Happy Wheals hela hela tiden haha eller Bike Champ! Älskade det spelet ;) Men då menar jag små spel på hemsidor som spela.nu och Jesper.nu/ se ? Ah.


7. Kollar film, en självklarhet för någon som mig som älskar att kolla på film!


8. Letar upp ny musik eller bara lyssnar på musik jag inte lyssnat på länge, kan bara hur länge som helst ligga och lyssna på musik :) (blir dock lätt rastlös så behöver mobilen samtidigt eller blocket)


9. Om jag inte mår för dåligt, fotar jag gärna, alltifrån saker till störe saker till inlägg. Ex. vill jag göra ett inlägg om hur man får en foto effekt med hjälp av inställningar på kameran så fotar jag och fixar i photoshop och fixar inför inlägget. :)


10. Spa dag. Passar alltid på att pyssla om mig själv lite extra med ansiktsmasker, peeling, krämer, kanske ett skönt bad m.m. super mysigt :) Och alla borde få in det i veckorutinen! Får en att slappna av från stressen, iallafall lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar