lördag 22 augusti 2015

Abstrakta naglar

Min förra nailart blev snygg men jag var inte redo för en så vintrig look haha, jag lyckades få till någon form av snöstorms naglar, blev snyggt :) Men jag skjuter upp det till vintern och bestämde mig för att göra en ny nailart idag och tycker det blev en såå ball look. Jag gjort abstrakta naglar, och självklart gjorde jag en liten bild tutorial på papper för att förklara hur jag gjorde dom ;)

1. börja med ett base coat för att skydda dina naglar
2. Måla naglarna i en vit bas.
3. välj en färg palett, jag valde 3 färger i pastell toner, mint, ljus gul och en orange/nude
4.Sen målade jag random 'prickar' med färg över hela naglarna
5. Tog plast på nageln och 'smetade ut' färgerna
6. Sen tog jag och målade naglarna med ett lager av genomskinligt lack och INNAN det hunnit torka prickade jag dit 5 svarta prickar i mönstret som ni ser på bilden.
7. Med hjälp av en tunn pensel eller tunn rotting tool drar du streck från prickarna mot mitten och skapar en form och skapar ett mönster som jag gjorde på bilderna nedan. Avsluta med topplack.

Nej nu ska jag och Nom-stuff till gymmet, vi hörs :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar