tisdag 4 augusti 2015

The Imitation Game recension


Jag har sett filmen The Imitation Game med Benedict Cumberbatch i huvudrollen då han spelar Alan Turing, en historisk person som man kanske inte riktigt känner till? Bra! för då blir filmen ännu mer spännande om man inte riktigt känner till storyn om Turing. Så jag rekommenderar faktiskt att inte läsa på om honom innan ni ser filmen ;)

Den handlar om Turing som är en matematiker och hand och en grupp andra ska knäcka ett Enigma (en kod för att avslöja tyskarnas position och plan under anar världskriget) mer än så vill jag nästan inte avslöja om jag ska vara ärlig, just för att det blir mer spännande då :)

Filmen är bland de bästa jag har sett, Benedict är en helt fantastiskt bra skådis och den innehåller flera bra karaktärer men framförallt är handlingen så stark och en konstant spänning. Precis som jag vill ha det! En fantastiskt bra film i samma stil som filmen 'A Beautiful Mind' Den här filmen får 5/5 G!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar