tisdag 18 augusti 2015

Veckans Nailart, streckig ombre

 God förmiddag ;) Har varit uppe sen strax efter 8 men har passat på att dona och fixa lite grejer och tagit det lugnt innan jag startade med dagens första inlägg, idag är det Tisdag, och för mig innebär det nagel dagen :) Fixar alltid naglarna på Tisdagen (finns ju såklart undantag) och idag provade jag något lite annorlunda än vad jag gjort tidigare. Dock kanske de är liite väl mörka men annars gillade jag det :) Så här har vi resultatet av naglarna och en liten bild tutorial på hur jag gjorde dom.

Blir ett rätt snabbt inlägg nu, ska nämligen ut och fota med Lollo när som helst, var ett tag sen vi hade fotografering nu så ska bli kul att köra på :) Speciellt med mitt nya objektiv och en snygg modell som hon ;) Tror vi kör några olika outfits bara och kör en fashion photoshoot, men vi hörs efteråt :)

1. Måla naglarna med en base coat
2. Måla HALVA nageln vit
3. Måla den ANDRA halvan svart
4. Dutta dit 3 svarta prickar i mitten av nageln, gör sen mellan de svarta prickarna vita prickar (se bild)
5. Ta en pensel och gör streck från kant till kant och alltså blanda en grå färg i mitten av naglen och skapa en streckig ombre
6. Avsluta med ett genomskilnigt lack med vitt glitter och sedan ett top coat. Klart :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar