fredag 7 augusti 2015

Är det Signe??


Halloj på er :) Vilken stressig förmiddag jag haft!

Igår kväll var Beata här och vi snackade om lite allt möjligt och var allmänt sociala. I vilket fall som helst blev jag dödstrött vid 11 tiden och gick och la mig. Vaknade upp 8 men snozade en dryg kvart. Så jag går upp, sitter i soffan med en av Nom-stuffs sköna t-shirts i soffan och exakt när jag sätter mig ringer ett okänt nummer. Så jag svarar:

-'Hallå?'

- '... hallå?? Hallå?'

-'Hej! Vem talar jag med?'

- '.. Hej vem talar jag med?'

- 'Gabriella'

-' Hallå?'

- ' Jag heter Gabriella'

- 'Jaha, ja'

- ' vem söker du?'

-' Signe'

-' Jag jag känner tyvärr ingen som heter Signe'

-' ja.. då måste jag ha ringt fel'

- ' Ja men lycka till iallafall, hej då'

-' Ja haha, hej då!'

Haha när vi lagt på så ringer samma nummer upp igen efter 2 minuter och samma röst säger att det måste ha blivit ett missförstånd då hon fått en jobb ansökan med det numret och så visar det sig, för jag sökte nämligen det jobbet hon pratade om dagen innan, så det var faktiskt mig hon skulle få tag i från början haha! så hade en liten kort ' telefon intervju' och bad om ursäkt för missförståndet m.m. Haha! Rolig start på den här dagen ;) Så vi pratade lite, fick en intervju till nästa vecka, tisdag. Efter telefonsamtalet fick jag göra 3 test på datorn (2 på engelska och 1 på svenska, allt skriftligt) Tog mig nästan 1 h. därefter har jag suttit och ansökt om CSN ;) Så full rulle men nu kan jag slappna av lite iallafall.

1 kommentar: