måndag 17 augusti 2015

Mina rutiner


Yes, som ni ser så tänkte jag berätta lite om mina rutiner i vardagen :) Jag tänkte fokusera på hälsa och skönhet framför allt. Jag menar vissa grejer gör ju jag precis som alla andra, som äta, sova och gå på toa, haha vilken chock! Nej men så vissa saker som kan kännar lite för självklara lär jag ju inte dirket lägga till men så att ni ändå vet att jag faktiskt också är mänsklig så vill jag bara säga, ja, jag äter, sover och går på toa precis som alla andra ;)

1. Så fort jag går upp är det första jag gör att tvätta ansiktet i ljummet vatten och sen ta Proactive scrubben och skrubba ansiktet, sen tar jag proactive revitalising toner och med hjälp av en bomullsrondell tvättar ansiktet med den. Avslutar med deras återfuktande reparing treatment :)

2. Det andra jag gör på morgonen är att ta en dag kräm för att väcka hyn lite, hålla den återfuktad och fin.

3. Borstar tänderna ;) Även om jag ätit frukost eller inte är det nästan det första jag gör på morgonen.

4. Tvätta händerna och underdagen använda mig av handsprit som jag har i väskan, MEN efter jag hat tagit handspriten tar jag direkt handkräm (från Body Shop) för att inte slita på händerna, kom ihåg att händerna också måste återfuktas inte bara ansiktet.

5. När det kommer till smink brukar jag sällan köra heltäckande smink (fondation, concealer, puder, solpuder m.m.) bara vid speciella tillf'llen, jag får lätt finnar om jag har mycket smink (även om jag är noga med att ta bort det på kvällarna) och så tycker jag att jag inte hittat några ritkgit bra såna produkter som täcker ojämnheter men samtidigt inte får en att se för sminkad ut.. Och ja, jag har provat SheerCover.

Så min sminkrutin efter att ha tvättat ansiktet är att måla ögonbrynen med min ögonbrynspenna från Mary Kay och sen fylla i dom med ögonskugga i bruna toner :)

6. Träning, jag har ju ganske precis börjat på allvar med utamningen Sore To The core och försöker få till det i min rutin, att 4 ggr i veckan köra på träningspassen i form av styrka och lägga till kondis de andra dagarna i veckan :)

7. Eftersom att jag bloggar är ju självklart min blogg en rutin, morgon, lunch, eftermiddag, sen eftermiddag och kväll. MEn en sak jag gör varjedag det är att varje dag när jag har fixat mig ta en selfie att lägga upp här på bloggen :) så att ni inte glömmer hur jag ser ut haha ;)

8. På kvällen är jag super noga med att sminka av mig. Annars blir jag finnig och fet och torr i hyn samtidigt, så för mig är det verkligen super viktigt.

9. Sen använder jag även proactive igen precis som på morgonen, och avslutar med en nattkräm för att fukta hyn.

10. Självklart borsta tänderna återigen ;)
Jag har flera rutiner men också några rutiner som inte gäller varjedag som spadag med svartmask och ansiktsmask, men det är ju bara någon gång i veckan så jag räknar inte med det som rutin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar