söndag 23 augusti 2015

Goda & Dåliga nyheter


Igår fick jag reda på riktigt jobbiga nyheter, men också riktigt goda. Men hur ska man handskas med det? Om det börjar med att ens dag känns jätte tung pga en dålig nyhet och sen kommer en jätte bra nyhet därefter. Jag känner mig sååå splittrad. Och de ligger på ungefär samma nivå också. Ex. Din farfar har dött.. Men du fick det där drömjobbet du ville ha! Hur handlas man med dåliga och bra nyheter, speciellt när de kommer på en gång :/? Något tips?

Ska man gråta? Skratta? Fira? Sörja? Eller ska man dela upp det så man först sörjer och sen firar eller slår de bara ut varandra så att man inte gör någonting, att det är som att ingenting hänt?

Visst, kanske är dumt att över analysera och hitta något svär, kan tänka mig att det inte finns något direkt svar på hur man ska hantera det, men mitt huvud är verkligen all över the place pga det här och jag vet inte hur jag ska hantera det..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar