tisdag 30 juni 2015

Veckans nailart, v. 27

God morgon, trött och sliten, men hoppas att ni mår bättre? Idag gäller det, idag åker jag och Nom-stuff iväg till farmorden (som min mamma brukar säga haha) och är borta i en och enhalv vecka. Skönt att komma bort lite och vara på landet måste jag säga. Slippa stressen och ja, få lite andrum i vardagen helt enkelt, kan vara super skönt att vara i stan och ha möjlighet att gå runt på stan, träffa polare m.m. Men ibland behövs ju lite miljöombyte.

Nej men i vilket fall som helst, idag fixade jag en ny nailart. Satsar ju på somrigt och härligt med färger och egna designer framförallt nu i sommar. Så idag lekte jag runt och fick fram den här designen, måste erkänna att jag är så nöjd! Så nu ska jag försöka förklara hur jag gjorde ;) (PS. den vita tog nästan slut när jag gjorde min bild tutorial, därför visade jag bild nr 2 med pennor istället)

1. Grund lack, gärna i vitt eller en ljus neutral färg.
2. Gör ett till lager av grundfärgen.
3. Ta en sminksavmp och dutta alla färger du vill ha på nageln huller ombuller (som en ombre fast istället för att pensla streck gör du som tjocka prickar här och där.
4. Dutta på återigen tills färgen är jämn och tydlig.
5. Måla på ett topplack över naglarna när du är nöjd med färgerna och de har torkat till sig lite.

6. Börja med att göra en liten ring på nageln (vart du än vill ha den, men jag la den i ett hörn)
7. Gör sedan en lite större ring ovanför den förra ringen.
8. Gör en prick i mitten av den första ringen samt prickar imellan både ringarna.
9. Gör ett Zikzak / tagg mönster på den stora ringen.
10. Gör prickar jämnt med taggarna på nageln och avsluta med ett topplack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar