måndag 8 juni 2015

Akta så tänderna inte trillar ut

Ni har säkert sätt bilder som folk har på sig själv från företag ex i en katalog. Folk ler ju för fullt och vissa ser ju nästan ut som att de är uppstoppade på bilder. Oj vad svårt det ska vara att förklara haha.. Men om vi säger såhär istället. När ni öppnar upp en tidning som innehåller någon form av reklam från ex. en bank, service i någon form och liknande yrken då man inte säljer en produkt utan en tjänst (ex. telefontjänster) så brukar det ju vara en bild på en person i reklam bladet. Någon som flinar väldigt 'naturligt' och ser ut att hålla på med något viktigt. De bilderna är ju så extremt redigerade och tillgjorda de bara kan vara. Vart vill jag komma med det här inlägget? Jo. När du ex. söker ett jobb så går det inte att bara ta en selfie då du försöker se lite snygg ut med ett tufft face, ena ögat är lite osynligt bakom håret m.m. Då är det ju verkligen upp och ner, le som en galning och sälj in dig själv. Men varför är det egentligen så? Ska du sälja in dig själv till ex. ett jobb och du söker genom datorn då ditt ända första intryck är i ditt personliga brev samt din bild, varför då inte ha en bild man ser naturlig ut på?

Jag har nu försökt super länge till att få till en sån bild. En platt bild. När man ler, kollar in i kameran och ja ni förstår. Selfies och liknande tar mig 1 sec. att ta. Men sånnahär bilder tar min flera timmar, ibland flera olika tillfällen att fixa ihop och vad man ska ha på sig m.m. Vad tycker ni, har jag lyckats?

Jag skulle hellre anställa någon som ser uppriktigt natulig ut på bilden, gärna ett leende men inte så att tänderna trillar ut. Man ser lugn och sansad ut, inte typ lite halvt galen för att hela ditt ansikte inte innehåller en enda skavank (ex. finne / fränkar / rynkor) och för att du ska le så extremt stort. Nej, jag är allmänt emot det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar