fredag 19 juni 2015

Slipp finnarna i sommar

Här kommer ett sommartips från mig. Eller ja, såhär gör jag själv. Många har frågor ang. hyn och hur man ska sminka sig på sommaren. Så jag tänkte dela med mig av hur jag själv gör. På sommaren skippar jag fondation helt. Inget heltäckande smink för min del. Smink lägger sig tjockt i facett, man svettas bort det och det ser fettigare ut på sommaren + framförallt så får jag lättare finnar, speciellt på sommaren med fondation i ansiktet.

Så Var extra noga med att tvätta ansiktet och ha spadagar och använd peeling, funktighetskrämer och tvätta ansikte varje dag. + om du skippar fondation kommer din hy se mycket bättre ut på sommaren. Såhär gör jag:

- Jag har en spadag i veckan. Den dagen kör jag ansiktsmask + svartmask + gärna ett bad eller avslappnande dusch + peeling + alla möjliga ansiktskrämer och avslappning helst hela dagen. Stress = finnar.

- Tvättar ansiktet varje dag. Ja man får hitta produkter som passar en själv bäst och använda det varje kväll, gärna också varje morgon.

- Skippar heltäckande smink som fondation främst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar