tisdag 16 juni 2015

Jurassic World Recension


I fredags vad jag och Nom-stuff på dubbeldejt med Elias och Amanda och såg filmen Jurassic World. Tänkte köra en recension på den. Var massor av folk och tror att flera tänkte som jag. Älskar att de använde original musiken men passade inte till filmen.

filmen handlade om Jurassic World, samma princip som Disney World, attraktioner och man såg dinosaurier m.m. Och ja, för att göra storyn kort. De handlar om att barn / människor i allmänhet inte längre är imponerade av att se en dinosaurie. Som idag att gå till zoot. När man var liten var man ju super fascinerad av elefanter och tigrar, nu förtiden blir ingen ens berörd. Det suger, sorry mend et gör det. Så för att hålla igång intresset kommer nya dinosaurier, större, starkare och coolare. Vilket leder till ett experiment som går fel och dinosaurien kommer lös på ön.

Filmen var som en Jurassic Park film fast i action variant istället för äventyr och det var mycket pang pang och snabba lustiga kommentarer. Man skrattade till då och då, men filmen var faktiskt en besvikelse. Jag var taggad på en ny, bättre version av de gamla jurassic Park filmerna (jag älskar verkligen dinosaurier) men fick en action film  med lite springande dinosaurier.

Storyn var luddig och trist. Ville inte se en action film utan en äventyrs film, och de flesta karaktärerna var förutsägbara eller bara trista. Filmen får 2,5 pga att den innehöll dinosaurier, original musik var med och konceptet att göra en ny Jurassic Park film. Resten gick ner, enligt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar