onsdag 17 juni 2015

Veckans nailart v. 24

Busy förmiddag ;) Började med en snabb dusch och sen stack jag och Nom-stuff till gymmet, ska faktiskt sticka tillbaka dit om lite mer ön en timme. I vilket fall som helst så har jag spenderat drygt 1,5 h på naglarna. Förra veckan blev det ju bara vita naglar, hade ju planer på vad jag skulle göra men blev aldrig av :/ Så den här veckan kör jag all in! Det är ju midsommar och då vill jag ha somriga och fräscha naglar, så jag körde soluppgången och palm naglarna. Flera av er har säkert sett de här naglarna innan, men jag tänkte dela mig mig av hur jag gjorde så kan ni göra liknande själva om ni tycker de är snygga :) De är ju väldigt somriga och snygga!

1. Börja med en ljus grund, tips, ta gärna vitt då färgerna poppar bättre.

2. Gör ett till lager av grundfärgen på naglarna.

3. Ta en sminksvamp och måla 2-4 (jag valde 3) färger i ton ordning på svampen i linjer.

4. Dutta svampen med lacket på nageln tills färgen kommit åt alla kanter av nageln.

5. Dutta på med ett till lager va lacket på nageln. Repetera och gör samma sak på resten av naglarna.

6. Ta sedan en tunn nagelpensel och måla ett böjt streck på en av naglarna med roten mot nageltoppen. Gör sedan blast, som på en palm, mot mitten av nageln.

7. Gör sedan samma sak, men en mindre varian bredvid den stora palmen. Sträck (stammen) och blast.

8. Avsluta med 1-2 fåglar över palmerna och lägg sedan på ett lager topplack på din nailart för att resultatet ska bli jämnare och hålla bättre / längre. Klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar