onsdag 17 juni 2015

Lyssnar på en genre = omusikalisk

Sitter med hörlurarna och lyssnar på film musik. Man vill ju nästan gråta när man lyssnar på sånär musik.. Men det är ju så vackert! Jag är en människa som faller för väldigt många olika typer av låtar och genrer. Förr skulle jag bara sagt rock och metal. Men nu har jag lite småplock av bra låtar från olika genrer. Om låten är bra har inget med att göra vad det är för genre, utan snarare själva låten och melodin.

För att säga något som många anser super provocerande men jag säger det bara för att det är sant ;) Musikaliska människor dras inte bara till en typ av musik. För att ha musikaliska öron och uppskatta musik så ska det inte bero på vilken genre det handlar om, utan beroende på om själva låten är bra.

Nor jag redigerar ex. så lyssnar jag som mest på musik och då blir det alltid så olika typer av musik. Just nu lyssnar jag på film musiken från How to train your dragon, helt fantastiskt vackert. Här är 4 helt olika typer av låtar som jag gillar. Vackert, kul eller bara bra.

Filmmusik: How to train your dragon



Dansmusik: Ganjaman


Rockmusik: The Killers


Svenskmusik:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar