onsdag 10 juni 2015

Recension på filmen Spy


Den försenade Recensionen ;) Jag hade ju verkligen full rulle igår och hann ju knappt sitta ner. Så glömde totalt bort min vecko recension! Dåligt av mig.. Men här kommer en försenad recension ahah :) Jag och Nom-stuff såg ju filmen Spy på bio och den måste jag ju såklart skriva om!

Filmen spy handlar om, ja som namnet avslöjar, spioner. Susan som jobbar på kontoret med att vara spionens ögon (håller koll på spionen när den är på uppdrag med hjälp av nätvärk, övervakningskameror och ja, you name it) bestämmer sig för att frivilligt hoppa in som spion på fältet då de akut behöver en okänd spion för ett stort uppdrag. Ja, och mer än så avslöjar jag inte, men det är grund handlingen i hela filmen. :) Att man får följa med på uppdraget när Susan är en spy.

Filmen hade många kändisar och starka karaktärer, och jag är generellt inte mycket för komedier men oj vad jag skrattade åt den här filmen! Helt otroligt rolig. Min favorit i filmen var fantastiska Miranda Hart som även varit med i en helt underbar serie vid namn Miranda (värd att kolla in!) Sen var ju även Jude Law och självklart Svenska Björn Gustafsson med i filmen. 

Handlingen var väldigt spännande, roliga och uppfinningsrika karaktärer, olika karaktärer mycket bollar i luften och ja väldigt väldigt mycket skratt. Vet ni vad, jag rekommenderar den här filmen så start så den får faktiskt 5/5G!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar