tisdag 30 juni 2015

The woman in black 2 recension


För några dagar sedan såg jag och Nom-stuff filmen The Woman in Black 2, och jag tänkte ta och recensera den. I vilekt fall som helst, filmen påmindre om den första i känslan. Hela ljuset, blåa toner och känslan påminde väldigt mcyekt om första. Att ha sett den första underlättar att förstå filmen men det är inget måste för att förstå och hänga med i filmen.

Filmen handlar om London vid 40 talet om jag inte hr fel? Det är bomber som släpps och flera barn blir förädlarlösa. Så 2 lärarinnor och en grupp barn åker till huset för att hålla sig säkra helt enkelt. De undervisar och är väl en kombo av ett barnhem och skola.

Om man har sett den första filmen så vet man att (VARNING FÖR SPOLING AV FÖRSTA FILMEN) att the woman in black hade en pojke som hon tog hand om som dog och dödar nu andra barn genom att få dom att ta livet av sig på olika sätt.

Filmen var spännande och jag blev jätte skrämd vid flera tillfällen och bara hoppade upp ur soffan och skrek till haha, i vilketfall som helst, den första filmen är garanterat bättre. Handlingen i filmen blev nästan lite luddig och det var aldrig en ordentligt röd tråd. Tycker att det hoppade från miljö till miljö och från tid till tid m.m. utan att man hängde med hundra procentigt. Karaktärerna var lite smått luddiga också. Det som var bra med filmen var just det att den hade samma känsla som 1:an som var riktigt spännande och hemsk. Nej filmen får 2,5/5 G av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar