lördag 6 juni 2015

Hur många selfies tar du?


Det här är något jag är säker på att många känner igen sig i ;) När jag tar en selfie till ex. bloggen eller instagram så tar jag verkligen super många bilder. Tar minst 15 bilder men brukar komma upp till ca 20-40 bilder. Jag fotar inte med mobilen alls i stortsett. Har blivit lite förstörd av att använda kameran så mycket då bilderna och kvalitén blir så himla mycket bättre. Så jag använder bara min kamera. Därför vore det jätte smart att köpa en liten kompakt kamera att gå runt med.. I vilket fall som helst. Efter att ha stått länge och tagit massor av bilder, få en hel död arm av tyngden från kameran och redigera kanske 1-3 stycken så tänkte jag den här gången att jag ska lägga upp alla. Men ett inlägg med 20 bilder på raken vore ju löjligt långt, så tänkte att jag kör ihop allt i ett collage. Mest för att visa hur många bilder som går åt för 1 bra bild haha.

Men hörrni, en grej till. När man ber någon att fota en och ta ex. en outfit bild. Det värsta som finns är om man bara tar typ 1 bild. Samma där, om någon ber mig fota så tar jag minst 2 bilder, gärna 4-5 för första bilden kan man ju blinka på, man kanske vill byta pose eller så tar man i en dålig vinkel. Så ge inte upp efter en bild. Efter ett flertal bilder så brukar man faktiskt få det bästa resultatet.

Nej detva det jag ville säga och nu ska jag börja fixa ordning mig för att förbereda mig inför bion ;)

PS! Har en vana av att första bilden och sista alltid blir en selfie med en grimage haha! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar