måndag 29 juni 2015

Svar på tal: Mina prenumerationer


'Hej Gabbe! Har en fråga till dig, har fundering att skaffa gymkort, men har spotify och vet inte hur mycket pengar i månaden man borde lägga ut på prenumerationer m.m. Juste, har också netflix. Så vad har du för 'prenumerationer'? Vet att du har gymkort, men vilken prenumeration tycker du är mest prisvärd? Tacksam för svar! Elin'

Hej Elin :) Jag förstår vad du menar. Varje månad lägger man ju ut pengar på lite allt möjligt, som kläder, nöje m.m. Men varje månad lägger jag också pengar på mina prenumerationer på olika håll. Jag har massor av grejer som jag vill ha i prenumerations väg, men man måste ju prioritera och stryka om man inte badar i pengar eller bara inte vill slänga iväg för mycket pengar i månaden på jut den fronten. Såhär såg mina prenumerationer ut förut:


 Netflix
Viaplay
Proactive
Sheer Cover
Gymkortet

Dock så blev det så himla mycket och jag bestämde mig för att prioritera och kolla vilka jag gillade bäst m.m. Men ett tips är att prova dig fram, prova ex. både viaplay och netflix och kolla vilken du använder mest, prova sheer cover och bare minerals (bara som ett exempel) och bestäm vilken som är bäst m.m.

Proactiv slutade jag prenumerera på eftersom att jag aldrig hann använda upp produkterna jag fick hem så har nu snarare ett lager av dom (de är faktiskt riktigt riktigt bra mot dålig hy) Sheer Cover var något jag ville prova så jag sa upp prenumerationen ganska snabbt faktiskt, samt att jag tyckte at produkterna var okej men inget speciellt, speciellt nu när jag bojkottat heltäckande smink. Och jag valde mellan viaplay och netflix efter att ha provat båda och valde utan problem viaplay, tycker inte om netflix filmutbud och Viaplay har en större variation och saker jag tycker om.

Så mina prenumerationer idag är:

Viaplay
Gymkortet

Tycker båda är värda att betala för (ena är en gåva), gymkortet är en super bra motivation till att vara nyttig och hålla igång och viaplay är ju bara ett måste för mig, jag är ju serie och film beroende haha så ;) Gymkortet kostar 199:- / mån och viaplay 79:-/ mån

Här har ni föresten en sneekpeak på vad jag kollat på ;) Devious Maids, Förspelet och Svampbob haha! Ja, jag fullkomligt älskar svampbob

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar