tisdag 23 juni 2015

Nailart med drömfångare och ombre

Nej men halloj ;) Har suttit och petat på naglarna super duper länge så nu kommer äntligen min dag igång! Måste seriöst börja med naglars tidigare så att det inte blir så sena inlägg med veckans nailart. Anyway, jag ville ha något snyggt till poolpartyt, något nytt och något blått ;) Var länge sen jag körde på blått och kändes bra till poolparty. Så blev en blå ombre med 4 olika toner av blått. Och på ringfingret har jag suttit och petat och fixat en drömfångare i vitt. :) Är faktiskt jätte nöjd, den här blev garanterat en av mina favorit nailarts. Har gjort lite försök på tutorials också, ska försöka förklara och visa hur jag gjort det så bra jag kan.

Hur man gör en ombre:

1. Ha en ljus grund, gärna vitt då färgerna blir bäst på nageln då.
2. Ta ett till lager av grundfärgen, id et här fallet, vitt.
3. Måla färgerna du vill ha på en sminksvamp och dutta svampen på nageln.
4. Upprepa och dutta på svampen igen efter att du målat på färgerna igen. Så att de blir jämna och får mycket färg.
5. Lägg på ett topplack.


Hur jag gjorde drömfångaren:

1. Måla en vit böj från nagelroten, eller vilken färg du än vill göra drömfångaren i.
2. Gör en prick i roten och tunna streck (som på bild 2)
3. Gör en likadan böj under den första böjjen.
4. Gör zickzack mönster mellan de 2 böjjarna (bild 4)
5. Gör tunna band från cirklarna nej mot toppen av nageln.
6. Gör fjädrar i bottnen på snörena.
7. Avsluta med färglada prickar på banden i ex. orange, rosa och gul. Eller avsluta bara som det är nu med ett topplack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar