tisdag 12 maj 2015

Bojkottar Justfab!

 Edit 3 November 2017. Jag får idag fler meddelanden ang Justfab med frågor om hur allt gick, är jag fortfarande fast i medlemskapet? Fick jag tillbaka mina pengar? Hur säger man upp medlemskapet m.m. Tänkte hoppa in i det här inlägget och svara på frågorna så att de som söker på Justfab för att finna svar på frågorna får (förhoppningsvis) de svar ni söker. 

Svar: Jag är inte längre fast i medlemskapet, men jag kom inte ur det utan en kamp. Jag sökte upp en mail och skickade ett mail om att säga upp mitt medlemskap men fick då bara i svar att 'för att säga upp medlemskapet behöver du ringa kundservice då det enbart sker på telefon. Jag kan inte svara för er men jag har alltid haft något av en telefonskräck och försöker därför hålla mig till mail, men jag sökte upp kundservice och ringde numret. När jag sa att jag ville säga upp mitt medlemskap och få tillbaka mina pengar så fick jag till svar att en av mina 2 bonusar på kontot skulle användas (att jag fick beställa ett par skor till) och att jag då skulle få tillbaka den andra bonusen i form av pengar. Jag fick dock inga pengar tillbaka och jag kunde inte göra mig av med mitt konto så länge det fanns bonusar på det. Så jag avvaktade och gjorde helt enkelt så att jag loggade in varje månad mellan 1a och 5e för att 'hoppa över' månaden. Tillsist tröttnar man och orkar inte ha en klump i magen att man ska råka missa att hoppa över månaden under dom 5 dagar man har på sig, så jag ringde detta nummer: 08-446 838 82. En automatisk telefonsvarare tog emot mig där man fick välja mellan några alternativ. Alternativ 4 var att man ville säga upp sitt medlemskap så jag tryckte på 4:an och en kvinna på engelska svarar, Jag var verkligen inte beredd på att prata engelska (därför vill jag också varna er innan ni ringer så att ni är beredda på att ni alternativt kan behöva prata engelska) men det gick ju bra, jag sa helt enkelt att jag ville säga upp mitt medlemskap, jag angav mitt medlemsnummer (som ni kan hitta på 'mitt konto' på justfabs hemsida om ni känner er osäkra) Sedan angav jag mitt fullständiga namn samt adress. Kvinnan i telefonen frågade efter orsak, mitt tips (från tidigare erfarenhet) är att vara väldigt enkel i svaret att man inte har pengarna, säger ni att ni är missnöjda kommer dom bara att rekommendera massa rabatter och grejer och inte vilja säga upp ert medlemskap, att man inte har råd finns ju inget att argumentera mot. Sedan så sa hon även att om jag vill vänta med att säga upp mitt medlemskap så får jag 40% rabatt på medlemskapet, men samma där, Var envisa och väldigt tydliga, säg att ni bara vill säga upp det, gå inte på rabatter för att de lär hålla i en månad, sedan glömmer man sitt medlemskap och 399kr dras från ditt konto varje månad. Så jag svarade enkelt med 'Tack för erbjudandet men jag vill bara säga upp mitt medlemskap' då var hon väldigt trevlig tillbaka, sa upp medlemskapet vilket jag även fick bekräftat på ett mail, önskade mig en fin helg och sa att jag alltid var välkommen tillbaka. Tro mig, jag kommer aldrig tillbaka.

Som ni säkert märker i texten så minns jag precis hur allt gick till, yes för att det här medlemskapet hade jag i ca 2 år (och hoppade alltså över varje månad) och sa alltså inte upp det för länge sen alls. Det blev mycket av en rutin för mig att bara logga in och hoppa över månaden istället för att krångla med massa mail och otrevliga samtal där man ändå inte kom någon vart.

Mitt tips till er som hamnat i samma situation: Ring numret 08-446 838 82 direkt. Var tydliga och envisa. Vänta inte med att säga upp det samt gå inte på några rabatter. Jag rekommenderar också att vara väldigt saklig och så trevlig man kan vara med tanke på situationen och skyll på något som dom inte kan hjälpa så som att man har ont om pengar.

Jag hoppas verkligen att det här hjälper er någorlunda och svarar på era frågor. Är det något annat specifikt man undrar över så är det bara att höra av sig med frågan men jag hoppas att jag fick med det mesta.

Här är mailet på att medlemskapet är uppsagt:



Samt att i slutet av mailet stod följande:
Mitt tips? Gör det inte
______________________________________________________________________________



Känner ni till Justfab? Alltså en sida där man kan beställa skor och väskor framför allt på nätet. sidan är ju menad för skoälskare, alltså människor som är typ sko besatta. I Januari beställde jag från den sidan, en väska och ett par stövlar och allt verkade super. Sen visade det sig att jag blivit indragen i något medlemskap då det dras pengar från kontot som tydligen ska lagras på Justfab för att man ska kunna handla för dom pengarna vid ett senare tillfälle. Idiotiskt!

Så jag googlade efter en mailadress, vilket tog onödigt långtid att hitta, jag brukar alltid säga att om man inte hittar en mail så säger det sjukt mycket om företaget, alltså att de försöker dölj något, är vana vid att bli kontaktade och försöker göra det svårare för att komma med klagomål. Så efter mycket letande hittade jag en mail, mailade ett irriterat mail där jag ville ha tillbaka pengarna som tagit. Men så såg jag att deras kundservice var öppen så jag gjorde faktiskt så att jag ringde också efter mailet. Där en så otrevlig kille svarade i telefonen, han var dryg, ironisk och tog en inte alls på allvar. Jag var irriterad, absolut! men jag sa också att jag var irriterad på situationen och han verkade bara vifta bort det och nästan skratta till. MEN efter mycket om och men i telefonen kom vi äntligen till en deal och jag får tillbaka pengar som tagit från mitt konto (för 1 bonus av 2, alltså 399kr).

Så det jag vill säga är, otrevlig personal, svår att kontakta och enligt mig, dumt koncept.. Så om du ska handla på Justfab, läs igenom innan du råkar godkänna något eller så och läs recensioner om sidan för det är inte bara en vanlig online butik med skor och väskor.

4 kommentarer:

  1. Läste nyss detta, råkat ut för samma sak. Hur gick det med allt, fick du någonsin tillbaka dina pengar från JustFab?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag har nu uppdaterat inlägget och berättar vad som hände med alla detaljer. Jag är ledsen för att sent svar men då bloggen är inaktiv så märker jag inte längre av kommentarerna. Jag hoppas att det har löst sig för dig och om inte, att det här uppdaterade inlägget kan hjälpa! Ta hand om dig, Gabbe

      Radera
  2. Riktigt skitföretag som nån sekt av nåt slag, varit igång i USA och gjort samma sak! Stulit pengar från folks konton i samband med köp! Ovetande tar de VIP vov im worth it, eller lite extra lyxkänsla på köpet, bluff helt enkelt, darför säger jag sekt, helt sjuka i huvudet, la upp dem på trustpilot och då poppade det upp svenska operatörer, nån Donna, tro mig att de ens ej heter så, nån fasad bara, skumma typer som pratade skrakig Engelska, lät inte inhemska alls,lätt bluffa på nätet tydligen, efter blivit slängd lur i örat otaliga gånger, dumförklarad,( jag fatrar inte vad VIP är, jag har inte haft koll på hoppa över månad, så till resultatet efter 1 år, nån hjälpsam skata dyker upp på trustpilot, ( jag intygade att ta bort mina sanna omdömen om dem på nätet( i privat mail, så det nappade jövlarna på o betala 399 åtet som de stulit, Swedbank informerades också i reklamation av påstått köp, neka, behåll allt spela in, dr skall ej få bedrägeri roa sig med människor som handlar i god tro!

    SvaraRadera
  3. den här sliten med justfab slutade med att jag fick byta kortnummer så dom inte kunde dra nåt från mitt konto ett riktigt skit företag

    SvaraRadera