onsdag 13 maj 2015

Skönhetsingrepp och piercings är samma sak

Skönhetsingrepp och piercing är samma sak. Det är ett påstående jag fick höra och jag håller inte med. Att operera eller injektera läppar, näsa, bröst m.m. skulle inte jag säga är samma sak som en tatuering och en piercing. Det är absolut olika former av att 'fixa' kroppen eller ansiktet på ett eller annat sett men jag skulle faktiskt lägga de på olika sakerna (alltså op/ injektering och piercing/tatuering) på helt olika hyllplan. Båda är ju en korrigering och väldigt ytligt men att op/injektera måste ju ändå anses vara snäppet vassare, eller?

Jag är inte emot att ändra på sig eller sticka hål på huden för att bli lite nöjdare eller för att man tycker att det är snyggt. Men måste erkänna att det är något ytligt. Men min fråga är snarare varför folk inte kan acceptera andras val? Jag vill inte ha en spruta i ansiktet men bara för att Simon valde att injektera sina läppar dömde jag inte henne för det. Samma sak som att hon inte dömde mig för att sticka hål på min navel.

När jag hörde det påståendet och att människan var väldigt tydligt emot att korrigera kroppen på ett eller annat sätt så kunde jag bara sucka. Min livs filosofi är 'du gör vad du vill så gör jag vad jag vill, sålänge vi inte skadar varandra' Vill du operera dig, do it. Sålänge du gör det för din egenskull och inte någon annans, och vill du vara precis som du är och inte raka dig under armarna eller vad det nu är, go for it! Varför ska jag döma dig bara för att vi inte väljer samma sak? Idiotiskt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar