tisdag 26 maj 2015

Ombre nailart

God förmiddag ;)

Har suttit uppe ett tag men har varit upptagen med naglarna. Ville bli klar med naglarna innan jag slängde upp morgon inlägget så därför blev det en liten fördröjning eller vad man ska säga. I vilket fall som helst, igår kväll satt jag super länge med alla möjliga lack och lekte runt på ett papper för att försöka få fram en bra nailart till veckan. och efter mycket kletande så bestämde jag mig för ombre naglar i rosa och vitt och guld detaljer. Lyxigt :)

Hur jag gjorde naglarna:

1. Måla ett grund lager med lack. Jag valde en ljusrosa grund.
2. gör minst ett extra lager med grundlacket ;)
3. Använd ett sminksvamp och måla grundfärgen och en annan färg som ska vara på nageltoppen, jag valde vitt till toppen.
4. När du duttat på ombre färgen på toppen av nageln, ta ett överlack på naglarna.
5. Ta en tunn nailart pensel och gör 2 parallella streck på nageln, från bottnen och uppåt.
6. Gör sedan små streck som en streckad ombre effekt på under nageln (se bild 2) Avsluta med ett topplack. Done :)!

1 kommentar:

  1. Tjusigt! :-) Ett tips är att investera in en nagelolja. Och använda den minst två gånger dagligen. Du ser väldigt uttorkad ut i nagelbanden (+ att man får starkare och flexiblare naglar). Som sagt annars fin nailart :-)
    Kram!

    SvaraRadera