lördag 23 maj 2015

Färg vs Svartvitt

Har börjat leka runt lite med olika redigeringar, det är ju tyvärr så lätt att man hamnar i ett spår och kör samma redigering hela tiden. Det är ju så att om man hittar en redigering man gillar är det ju lätt att fastna och ta den enkla vägen och helt enkelt upprepa den redigeringen istället för att experimentera en ny ;) Men en grej jag vill försöka mig på mer på bloggen är svart vitt. Inte hela tiden, men då och då. Jag är dock väldigt dålig på att få till svart vita bilder och veta när det är okej att köra på svart vitt om det inte är ett dystert inlägg haha. Det är verkligen super dåligt eftersom att svart vita bilder inte alltid behöver vara deppiga och mörka. Så jag testade färg och svart vitt på några snygga bilder för att kolla vilken svartvit som funkar och när det funkar.

Vad tycker ni om de här bilderna, borde de vara i svart vitt eller färg? Ahh haha måste nog testa mer och köra några svart vita inlägg för att välja ögat :) Men flera av bilderna blev ju faktiskt riktigt fina i svart vitt om jag får säga det själv.

1 kommentar:

  1. Jag älskar att redigera bilder och försöker alltid hitta nya kombinationer. Har också lite svårt för svartvita. Men jag brukar ha ganska mycket kontrast och sen ljusa upp det lite. Inte för mycket såklart, beror på bild till bild. Men här ovan gillar jag den första i svartvit och de andra i färg. :)

    SvaraRadera