tisdag 5 maj 2015

Min så kallade pappa recension

Tidigare i veckan såg jag och Nom-stuff filmen 'min så kallade pappa' med Michael Nyqvist och Vera Vitali. Filmen handlade om en kvinna vid namn Malin som aldrig mött sin pappa. Hon växte helt enkelt upp utan honom och levde med mamman. I vilketfall som helst så får man följa henne i sitt vuxna liv då hon är gravid och lever tillsammans med pojkvännen. Efter ett bråk så väljer Malin att flytta ifrån honom och då hon inte har någonstans att ta vägen (hennes mor är alltså död) så letar hon upp sin pappa. Hennes pappa, Martin, är skådespelare och lever sitt självupptagna liv men hamnar på sjukhuset efter att ha fått en hjärnblödning. Han träffar Malin och så sätter filmen igång på riktigt ;)

Filmen va bra, fanns lite små grejer som var irriterande och det som var sämst va slutet enligt mig. Inte själv slut scenen, utan det som ände i slutet av filmen gillade jag inte vilket också drog ner filmen. Dock var det starka karaktärer, vardagliga miljöer som skolor, stadsmiljö och sjukhus och en udda handling. Filmen får 3,5/5 G för mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar