tisdag 12 maj 2015

Recension Child 44

Förra veckan var jag på Bio med Nom-stuff då vi tog och firade att han gjort ett stort prov och ja, har det gjort liksom, så det var en fira och slappna av lördag ;) Så vi bestämde oss för att se filmen Child 44. Jag hade faktiskt ingen aning om vad filmen handlade om, men efter att ha sett trailern verkade den spännande så why not. :)

Filmen handlar om Kallakriget i Sovjetunionen och man fick följa huvudkaraktären Leo som spelades av Tom Hardy. Leo rymde från ett barnhem när han var liten och blev introducerad till militären. Efter att ha deltagit i krig (andra världskriget) så har han blivit högt satt och man får följa hans liv under kalla kriget. Leo är gift med en kvinna som spelas av Noomi Rapace. Men efter att Leos väns son dör och spekulationer om mord börjar bubbla upp till ytan så blir det kris. Men fler och fler barn dör och kropparna liknar varandra. Det blir svårt för Leo att bevisa att det är mord det handlar om i ett samhälle där man spekulerar 'there is no murder i Paradise'

Filmen var spännande och flera starka och obehagliga karaktärer, en film jag skulle kunna tänka mig se om :) Man var absolut fokuserad på filmen hela tiden och spänningen var på hela tiden. DOCK var filmen lite hoppning och vissa saker blev mer förvirrande än stärkte filmen. Den röda tråden blev också lite svår tolkad då och då. Ibland blev det lite mycket att fokusera på och det är nog en film man kanske borde se igen bara för verkligen hänga med. Men filmen var bra och förutom den röda tråden och att den kunde vara lite otydlig så får den en stark 3,5/5 G ;)!