måndag 16 mars 2015

Titta noga, osminkad


Ahh en sån där härlig #BadEverythinDay idag. Ni vet när man bara vaknar och allt är en suck? Jepp, så är det just nu. Men man får göra det bästa av sitsen. Bad humör, Bad face, Bad Hair och ja Bad allt. Så tänkte, why not? Vi får göra det så bra som möjligt. 

Hur man får bättre humör? Ja men det är väl bara att skärpa sig och fokusera på annat än det jobbiga/negativa. Hur man fixar bad face och bad hair day? Ja men det kan jag ju försöka fixa på bilder i allafall.

Såhär ser jag ut på morgonen när jag gått upp. (det ända jag har gjort med bilden är att ljusa upp den och lagt på 1 svag svag effekt för att tona ner skärpan, samt att jag har beskurit bilden för att bara få med håret och facet) Men ja, såhär ser Gabbe ut på morgonen, osminkar och med ruffsigt hår. Ta en noga titt för man ser mig väldigt sällan osminkad.


För att få facet att se friskare ut efter en dålig natt, startar med concealer över finnar/under säckiga ögon, ljusa upp under ögonbrynen och ögonvrån. Sen kör jag på mineral fondation i ett tunt och lätt lager och avslutar med lite bronzer under kindbenen och på pannan. Ja men det ser ju redan lite bättre ut.


Yes då ansiktet ser lite fräschare ut så kör jag lite ögonskugga och en vinkel smink borste och fyller i ögonbrynen något. För att få en jämnare och varmare färg i brynen. Brynen lyser ju ändå upp ansiktet.


Med markerade ögonbryn och en ljusare och friskare ansikte så sätter jag bara på lite mascara på ögonfransarna så ser man plötligt ut som en människa igen. Yes, gick från bad face day till att se rätt fräsch och nice ut. Härligt! Litet tips för att förvandla en dålig dag till en bättre/ bra dag.


Avslutar med att fixa det rufsiga och bad hari day genom att slänga ihop en snygg och luftig bulle på skallen. Volym och torrschampo i en boll kan göra mycket. Yes bad day förvandlas till good day.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar