tisdag 3 mars 2015

2 Way FishBraid


2 Way FishBraid :) Igår la jag ju upp '4 Way HairDonut' och tyckte det va lite kul med enkla bild tutorials och frisyrer (ganska basic frisyrer som alla kan göra men med lite twistar hit och dit tänkte jag)  Tänkte iallafall fortsätta veckan ut :) Hoppas ni tycker att det är lite kul att se hehe, har ni några åsikter om det får ni gärna lämna en kommentar, ska jag fortsätta eller sluta? I vilketfall som helst så fortsätter jag vidare till FishBraids idag :) Alltså fickbensfläta.


1. En klassisk fiskbens med en twist. Tänkte visa hur man gör en klassisk fiskbens fläta men med en liten trist :) Finns säkert massor som redan vet hur man gör, men jag tänkte att det kunde vara kul med en lite bild tutorial ändå ;) (Btw, är bilderna och kvalitén mycke bättre idag) Så starta med utsläppt ut borstat hår. Sen tar du luggen, eller helt enkelt håret mitt på huvudet, och tuperar det genom att kamma håret mot hårbottnen. Sätt sen ihop ändarna med hjälp av hårnålar. Sen sätter du upp resten av håret i en tofs, låt det tuperade håret ha volym och resten av håret tight borstat. Dela sen håret i 2 sektioner, ta en slinga från den ena sektionen  och för över den till den andra. Gör sen samma sak med motsatt sektion (för över slinga till den andra sektionen och repetera) Tillsist har du en fiskbens fläta :) Avsluta med en toffs, gummiband eller bara hårspray.


2. Klassisk fiskben med twist i en knut. Följ stegen ovan för att få en klassisk fiskbens fläta med tuperat hår. Dock, när fickbensflätan är klar och flätad, tar du och drar i flätan och 'rufsar' till den genom att göra den lösare och helt enkelt större och bredare. Det ger lite textur och volym. Sen snurar du upp flätan till en hårknut (Löst!) och fäster med hårnålar. Avsluta med hårspray. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar