tisdag 31 mars 2015

Cinderella Recension

Som jag skrev förra veckan så var jag iväg med mina systrar och min mor och såg Cinderella filmen på bio. Tänkte recensera den :) Allt jag skrev var väl att den var bra? Så tänkte utveckla ;)

Cinderella handlar om den klassiska sagan av bröderna grimm, Cinderella / Askungen. Den är med verkliga människor (alltså inte tecknad som barn filmen) och filmen handlar om Ella. (Cinderella) Ella bor med sina föräldrar och efter att hennes mamma blir sjuk och går bort så flyttar Ellas far ihop med en kvinna och hennes två barn. Ja de flesta känner ju till sagan men jag ska inte avslöja för mycket ifallatt någon missat det ;) Hon blir behandlad som en slav av sin styvmoder och hennes styvsystrar då hennes pappa går bort och de helt enkelt inte har råd med pigor. Meeen trotts detta kan vi alla vara lugna, filmen får ett lyckligt slut haha ;)

Filmen hade starka karaktärer, dock var det några man hade velat känna lite mer enligt mig, huvudkaraktären som spelade Ella var väldigt bra. Hela skådespeleriet kändes verkligen och bra allt som allt. Handlingen är ju den klassiska, vilket alltid är mysigt ;) och filmen var väldigt bra gjort. Det fanns faktiskt inte mycket att anmärka för att vara ärlig :) Jag gillade filmen skarpt och skulle inte tveka på att se om den igen. Man blir verkligen förtrollad av hur den är gjord och trotts att man så väl känner till Cinderella berättelsen så blev man ändå nyfiken på vad som skulle hända sen. Filmen skulle fått en 5 MEN blev lite lite besviken över att visa karaktärer blev ned dämpade och man ville helt enkelt lära känna dem mer + att jag hoppades att de skulle ta med en detalj från grund berättelsen av bröderna grimm som inte är med i den tecknade versionen då detaljen är väldigt grov.. Så jag tar bort 0,5 G och ger filmen allt som allt 4,5/5 G!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar