fredag 27 mars 2015

Tips: Hur man ska duscha håret

Har kollat runt lite efter bra produkter mot skadat och risigt hår. Mitt hår är nämligen sjukt risigt och med väldigt slitna toppar. Så har som sagt kollat runt efter lite produkter som kan hjälpa håret att få lite mer liv och bli mindre slitet helt enkelt :) Har hittat alla möjliga produkter men försöker hålla mig till produkter för rimliga priser. har du en enorm budget kan du ju köpa massor av mirakel produkter för många hundra lappar, alternativt tusen lappar. Men är man som jag som vill ha fint hår utan att bli ruinerad så håll koll på plånboken och vad sakerna kostar och finns det ställen som säljer samma produkt kanske för ett billigare pris?

Fudge är ett märke som jag av egen erfarenhet är bra och håller vad det lovar om vi säger så. Dock har jag inte provat den orange flaskan som är menat för skadat och risigt hår. Där har vi en produkt för slitet hår som ändå håller sig inom pris ramen, både schampo och balsam :) Sen har vi självklart en hår inpackning och då tror jag stenhårt på Björn Axens hår inpackning, den är dock lite dyrare (360) men jag skulle verkligen säga att man ska satsa på en bra inpackning. Avsluta sen med en reparerande hår olja som man applicerar i handdukstorkat hår, Arganoil. Här är som sagt tips och länkar till några exempel på produkter som hjälper slitet hår, schampo, balsam, hårinpackning och hår olja.

TIPS: När du duschar håret, MASERA in produkterna, arbeta metodiskt och långsamt istället för att gnugga håret. Masera från huvudtoppen och neråt, långsamt och med mjuka fingrar in schampot ner till topparna. Låt sen vattnet skölja av håret och hjälp till att få ut schampot med masserande rörelser istället för att gnugga som sagt. Gör sedan samma sak med övriga produkter. Prova nästa gång du duschar så lovar jag att du redan då kommer märka stor skillnad på ditt hår! det gjorde nämligen jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar