tisdag 24 mars 2015

Den hårda sanning om fifty shades of grey


Tisdagen avslutas med min vanliga recenion ;) Idag tänkte jag recensera filmen som alla snackat om 'fifty Shades Of Grey'. Vill bara säga direkt att jag inte har läst boken i helhet, bara delar, men insåg att den inte var något för mig. Så jag recenserar bara filmen inte boken.

Jag såg filmen med Nom-stuff i Lördags om jag inte har fel? I vilketfall som helst så handlar ju filmen om Anastasia som intervjuar Mr. Grey då hon hoppar in och hjälper sin vän. De blir självklart förälskade och gifter sig. Haha nej men skämt åsido, Mr. grey får tycke för henne och hit och dit börjar de träffas vilket resulterar i känslor och s*x. Sorry men att säga att det resulterar i s*x är faktiskt ingen spoiling av filmen för det är typ det berättelsen är känd för, så visste du inte det, sorry men då har du verkligen missat något.

Nog om handlingen. Filmen hade många vackra visuella bilder men filmen var trist och jag förväntade mig mer handling, starkare karaktärer och mer spänning. Ska inte storyn vara mentalt hård? ska den inte vara lite obehaglig, hela deras relation? Det var som att de ville att man skulle sakta men säkert känna den här obehagliga känslan av både psykisk och fysisk våld i form av BDSM och kontrollerande. Men filmen fick liksom aldrig det där obehaget. Karaktärerna är svaga, speciellt hon som spelar Anastasia övertygade aldrig mig i rollen som en virgin, akward tjej. Hon kändes bara tillgjord. Men musiken och det visuella gav filmen 1/5G övriga delar i filmen var att man bara väntade på att filmen faktiskt skulle komma igång. Var alldeles för mycket ståhej över en händelselös film. För att vara riktigt hård om mina åsikter här, jag tror att folk helt enkelt önskar att de var i någon kärleksfilm och också blev bortförda av en mystisk man och lever passionerat så folk blev nog väldigt förtrollade av tanken istället för att se filmen som den var. Jag är ledsen men det är vad jag tror. Gillade ni filmen är det inget fel med det men det här är min recension om filmen Fifty Shades Of Grey. Har du inte sett filmen? Kolla på den och skapa din egen åsikt, vore intressant med kommentarer om vad ni tycker om filmen. Men helst inte 'den var bra' / 'Den var dålig' berätta gärna varför ni tycker som ni tycker istället. :)








1 kommentar:

  1. Håller verkligen med dig när när du skriver att karaktärerna är svaga och att det var en "trög" handling. Såg filmen tillsammans med Gustav och jag var tvungen att förklara hela bakgrunds storyn och andra scener som inte fanns med i filmen så att han hängde med i besluten och förstod varför filmen utspelade sig på vissa sätt. Har man läst alla tre böcker så blir filmen ett snäpp bättre men ser man bara filmen blir det konstig och rätt tråkig. Kram, Lollo P <3

    SvaraRadera