torsdag 12 mars 2015

Recenserar Whitechapel

Recension:

Jag tänkte recensera en serie jag och Nom-stuff börjat se :) Har blivit en kvälls rutin nu faktiskt haha. dock närmar vi oss slutet på serien. Serien heter Whitechapel och är en skräck kriminal serie. Så om du älskar skräckisar och/eller kriminalare så är den här definitivt värd att se :) Serien handlar om DI Joe Chandler, med hjälp av Miles och övriga poliser på stationen så löser de helt enkelt mordfall. Väldigt enkelt förklarat. Det är skräck inslag i serien som gör den spännande och man har svårt att släppa ögonen från skärmen. I serien får man främst följa Joe och hans tvångstankar och basillskräck men man får även följa Miles och övriga poliser i kåren och följa spännande brott och brutala mord. Serien är brittisk och enligt mig väldigt bra! Det är en bra kombination av spänning, handling och starka karaktärer. De flesta 2 säsongerna finns på Viaplay bl a. Jag ger serien 4,5/5 G! Det finns bara en sak som drar ner en full pott poäng och det är pga hur serien slutar. mer säger jag inte ;) Men rekommenderar serien starkt!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar