onsdag 29 april 2015

Visste ni att jag kan smsa via datorn?

Visste ni att jag kan messa från min dator? Det kanske är jag som är super seg och missat det här men igår kollade jag runt på inställningar, uppdateringar och program på datorn och gjorde en installering på en uppdatering/ett program. Så nu kan jag bl a messa från datorn. Jag är bekvämare och snabbare på att skriva på datorn så för mig känns det perfekt! Speciellt med tanke på hur urkass jag kan vara på att svara på mobilen. Om någon skriver till migg ett mess kan jag kolla det och sen lägga ifrån mig mobilen för någon minut och glömmer totalt bort att svara! Jag suger verkligen på den fronten.. Men datorn använder jag så otroligt ofta, när jag fotat, redigerar, kollar på kläder, googlar om utbildningar/jobb, bloggar ja men you name it. och + så har jag kvar alla emojis. Det är vad jag tycker är tristast med ex. chatta från FB om man gör det på daton då man inte har några emojis att använda så brukar sräcka mig efter mobilen i det fallet.

Så när någon messar mig hoppar en liten ruta upp på datorn och antingen ignorerar jag det så är det liksom inget mer med det, eller så trycker jag på rutan så kan jag svara i en större chat ruta som hoppar upp. så jag kan messa och blogga på samma gång, som nu ;)

Så är det jag som är otroligt seg och alla andra smsar redan via datorn/känner till det? ELLER är det jag som upptäckt en helt ny grej här? haha

1 kommentar: