fredag 10 april 2015

Vad tycker ni om de nya emojis?

Har ni sett dom nya emojisarna?

Igår uppdaterade jag mobilen och såg att det finns nya emojis. Istället för att de ska vara bleka så är de nu neutrala (gula) och så kan man välja flera olika typer av hudtoner, alltifrån riktigt blek, till tanned till mörkhyad. Måste säga att när jag skickar iväg ett sms så trycker jag ju bara på en emoji som passar till, och tycker att det blev lite onödigt mycket jobb för att slänga iväg ett sms att behöva välja hudfärg varje gång man vill skicka en 'människo emoji'. Absolut super bra så att ingen känner sig utanför och alla olika typer finns, men jag hade inte heller haft något emot att ha alla emojis mörkhyade? jag tycker att det var onödigt mycket jobb för en sån liten detalj, så jag kommer nog att bojkotta människo emojis helt, håller mig till neutrala gula smilies som går snabbt att klicka iväg istället för att peta på vilken hudfärg jag ska ha. Jag kör plain Simpson style ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar