tisdag 14 april 2015

Recension Chocolat


Sorry för att det blev så lite bloggande idag, men hoppas ni har lite överseende. Har varit full rulle hela morgonen och är super nervig inför i morgon, har varit massor att fixa, lägga fram och planera. Men i morgon kommer det inlägg igen :) ska iväg riktigt tidigt och kommer vara borta istortsett hela dagen så kommer bli lite tidsinställda inlägg, men bloggen blir iallafall inte tom + att jag bloggar mer när jag kommer hem. :) Håller mig till i morgon att berätta vad planerna är tänkte jag ;) så håll utkik i morgon bitti!

Tänkte avsluta tisdagen med en recension! Och tänkte faktiskt recensera en klassiker :) Eller ja det börjar ju nästan bli det. En film vid namn Chocolat. Filmen handlar om 1950-60 talets Frankrike, eller rättare sagt en liten stad i Frankrike. En kvinna och hennes dotter flyttar in till staden och inleder sin butik där hon säljer choklad. Vilket leder till mixade känslor från folket. Johnny Depp och Judi Dench är bara 2 av flera bra skådisar som är med :). 

Filmen var riktigt bra och händelserik. Starka karaktärer i alla olika typer. Dock får man ha överseende med att filmen inte är i det nyaste laget. Något som kan störa mig till vissdel om en film är riktigt dåligt gjort, men filmen var bra gjord mad tanke på hur gammal den är och det var aldrig något som störde mig eller filmen när man tittade på den. Kunde bli lite svår att greppa ibland och något seg i början. Så jag ger filmen 3,5/5 G :)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar