lördag 11 april 2015

Filmen Cirkeln

Igår var jag och Nom-stuff på bio, var liten dejt kväll ;) Är inte alla fredagar föresten date night? eller har man slutat utnämna det till date night för att ingen ska känna sig utanför? bara en liten fundering ;) Förut har det ju kallats det i varje fall.

Vi såg filmen Cirkeln på Sergel. Cirkeln handlar ju om häxor, en svensk bokserie om häxor. vet inte riktigt hur mycket jag kan säga utan att avslöja något om jag ska vara helt ärlig haha, men om ni liksom inte vet något om filmen och inte vill få något spoilat, sluta läsa det här inlägget från och mer nu ;)

Filmen handlar om ett antal ungdomar som går på gymnasiet (?) och blir utvalda. De vet inte mer än att du blivit utvalda, varken varför eller till vad. Då en kille tagit livet av sig på skolan börjar man bli fundersam över anledningen när man börjar upptäcka magi och ja.. onda krafter. När de får höra att de bara kan lite på varandra för att komma fram till vad de behöver göra för att göra sig av de onda krafterna blir det alltifrån konflikter, rädsla och obehagliga händelser.

Var rätt neutral när jag såg filmen, hade varken höga eller låga förväntningar. Vissa delar av filmen var rätt dåligt gjort och man skrattade snarare för att bli rädd haha, men det fanns en charm i det. Vissa delar var bra andra var dåliga. Känns som att de kunde lagt mer pengar på filmen då vissa effekter var såpass dåligt gjorda. Men men jag tycker ändå filmen får 3/5 G jag tyckte det var helt okej :)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar