måndag 2 december 2013

Nailart 'jultröja'


Uttåkad? Kör lite nailart vettja, snyggt, roligt och håller naglarna långa om du är en nagelbitare. Ganska snabbt gjort så långt ifrån det snyggaste jag sett men det är mest för principen. Jag har just nu mörk lila/röda naglarna, snyggt eller vad? Speciellt till den här tiden på året. Så jag gjorde en ganska slarvig och snabb nailart igår. Körde på en bas, sen ett till lager. Sen tog jag min vita tunna nagellack och gjorde ett mönster på naglarna och fyllde sen ut det med prickar över resten av nageln efter mönstret jag la på innan. 

Brukar alltid lämna ringfingret tomt. Så kör på något lite juligt mönster kanske utan att skrika jul? Så bas med färg och sen två lager. Sen körde jag 'jultröja-mönstret'. började med tre vita stripes, zickzack mönster mellan linjerna och avslutade med detaljen, prickar i mitten som ett blommönster. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar