söndag 19 juli 2015

Mat på bild och mat irl

Halloj :) Det finns en grej jag tänkt lite på och tänkte ta upp här på bloggen hehe, jo nämligen Mat. När man fotar till bloggen så petar man, tar bort, lägger till och ja, fixar till bilden för att få den så snygg som möjligt. Ex. äter jag kvarg så älskar jag att äta med bär och valnötter, men när jag ska ta bild på det så brukar jag bara ta små mängder av det för att det ska se lite elegantare ut, men irl så älskar jag att fläska på med massor av valnötter och bär och blanda ihop allt istället för att bara ha det på toppen av allt.

Det jag försöker säga? Mat är fulare IRL och bilderna man lägger upp på bloggar är väldigt till fixade. Jag är själv skyldig till det! Jag menar, vad ser man helst till ett inlägg, en fin restaurang portion eller en slafsig hög mat man slängt ihop hemma? JA, det är bara att välja ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar