onsdag 22 juli 2015

Bra att veta innan nailart

Oj vad jag vaknar olika tider hela tiden haha, någon dag har jag varit vaken sen 6 på morgonen och inte kunnat sova, vaknat upp liksom super pigg och bara börjat dagen direkt, andra dagar har jag vaknat typ 11 och bara sovit som en sten, skumt. :o Men men, god morgon på er! Hoppas det är bra mer er, själv är det bara bra, bara väldigt varm och svettig, jobbigt att vakna upp och vara riktigt varm.. Men annars har jag sovit bra och känner mig utvilad efter gårdagen ;) Var ju mycket träning och sprang ju på morgonen.

Påtal om något annat! Tänkte snacka lite basics om nailart men som folk kanske inte snackat om super mycket. Jo, bra att veta är att när man gör nailart att man inte bara kletar på alla nagellack man har och går runt med och sen drar bort lacket när det börjat flagna eller något, det sliter faktiskt på naglarna. När folk frågar hur jag kan ha så långa naglar o grejer så är det ju för att jag inte petar sönder dom o grejer men också för att jag vet när jag ska fila ner dom.

När du ska göra nailarts, använd gärna ett genomskinligt lack över din nailart (ett topp lack) för att det ska smälta ihop bättre bli snyggare och framförallt hålla längre, det brukar hjälpa så att det inte blir så mycket flagnor som lossnar från din nailart :) När du ska måla naglarna, försök att tvätta händerna ordentligt och framförallt naglarna, på och under. och kör lite nagellacksborttagningsmedel på naglarna och se till att allt gammalt lack är borta och att naglarna är rena, jäman och fina. Fila gärna till naglarna innan, inte att göra dom mindre varje gång, utan bara forma dom och få dom jämna, det gör själva nageln starkare. Och innan du börjar göra nailarts, ha ett bas lack. Det har varit lite svårt att hitta bra sånt i sverige innan, mest att beställa från Amazon o grejer men nu finns det ex. på Ginatricot :) Viktigt då nagellack kan slita ner nageln!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar