tisdag 1 april 2014

Trolljägarna avsnitt 1

Vad gör ni en tisdags kväll som den här? Själv sitter jag och kollar på 'trolljägarna' som jag hört mycket om och är redan, varit igång i 10 min, sjukt stolt över den här fantastiska bruden som varit med om något så hemskt att först och främst bli våldtagen, sen att ha sin bästavän att knuffa en framför en buss och säga att hon var med på våldtäkten (trots att en video publicerats på youtube och visat grova bilder på motstånd från den här stackars tjejen samt att det var hennes bästa vän) Så att Moa gjorde den här Facebook videon där hon genom lappar med text berättar om att hon blivit våldtagen får ta sån sk*t och bli anklagad för att ha ljugit är faktiskt fruktansvärt..



Jag kan skriva så mycket om det här temat då jag tycker att det är sjukt upprörande haha men jag ska återgå till programmet och göra något litet som jag kan få i mig, men kort och gott, helt klart värt att kolla på eftersom att det (speciellt nu för tiden) är så otroligt relevant ämne och så många som blir påverkade någon gång under sitt liv. Så jag kommer garanterat fortsätta kolla, hoppas att andra också gör det och antagligen skriva fler inlägg om näthat m.m. Inte för att det är en idiotisk trend och det skrivs mycket om det, utan för att det är något jag själv tycker måste stoppas och faktiskt göras något åt. 



Avslutar med att säga, inspirera andra. Sluta släppa hat online, för dig kanske det känns så lätt men för andra kan det driva en till slutet eller något som förstör så otroligt mycket. Fokusera på annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar