onsdag 23 juli 2014

Space nails tutorial

Jag tänkte förklara, genom en liten bild tutorial (och en bild bomb som vanligt;)) hur jag gjort mina space nails. Hann tyvärr inte lägg upp det här inlägget igår så fick bli uppskjutet till idag istället. :)
Har 3 tips att tänka på om man vill göra space nails.

1. Använd en väldigt mörk grund. Antingen en väldigt väldigt mörk grön/blå eller faktiskt svart för att de andra färgerna ska poppa och det ska se mer snyggt och proffsigt ut.

2. Använd dig av ljusa färger att göra effekter med. (alltså att dutta på) Och använd dig då gärna av flera olika färger istället för att använda ex. 3 varianter av grönt. (jag använde mig av grönt, rosa och mint/vitt)

3. Använd dig av metal lack. Alltså nagellacks färger som går i metall toner. Istället för ett matt rosa lack ex. använd dig istället för lack med ´glitter´ i om jag säger så.


Steg 1. Välj en mörk bas färg. i ex. mörk blå, mörk grön eller svart. (jag valde mörk blå). Gör sen minimum 2 lager av lacket på naglarna för att jämna ut färgen och få en bra grund.

Steg 2. Välj en färg att dutta på nageln för att få en rymd känsla på nageln. Gärna en grön ton (jag har använt mig av en metal mörk grön ton) och använd dig sen av en smink svamp för att dutta på färgen någonstans på nageln (jag gjorde det längre ner på nageln på höger sida)



Steg 3. Välj en färg att dutta på på nageln, gärna en annan färg en den tidigare. (jag valde en matal rosa ton) och använd dig sen av samma teknik som tidigare. Dutta på med en smink svamp någon annanstans på nageln.

Steg 4. Välj en sista färg att dutta på. Välj gärna en väldigt ljus färg (ex. mint, vitt eller turkost) för att färgerna ska smälta ihop men samtidigt poppa från den mörka bakgrunden. dutta på någonstans på nageln med en sminksvamp.

Steg 5. Finputtsa med att fixa till färgerna med att dutta lite mer eller mindre, samt att med hjälp av en sminksvamp dutta på grund färgen (i mitt fall blått) för att jämna ut fägerna och tona ner.

Steg 6. Använd dig av ett genomskinligt/ transparent nagellack med glitter i olika storlekar och måla på naglarna för att få till space känslan.


Jag lämnade föresten ringfingret på vänster hand tomt för att skapa kontraster mot spacenails och göra något annat för att få det att poppa. Jag gjorde en vit grund och använde mig sen av svart för att göra en egen version av 30 sec. 2 mars märket för att ändå hålla space temat ;)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar