onsdag 2 juli 2014

Iphone skal

Har spenderat hela morgonen åt att kolla runt efter iphoneskal. Har nämligen klickat hem en Iphone 5s, efter att nu i 2 års tid haft en mobil som haft massor av problem. Så, kalla mig seg, men jag har aldrig haft en iphone. Så blir en invigning nu då antar jag haha ;) I vilket fall som helst har jag liksom aldrig kollat in skal, eftersom att jag inte kunnat ha det till min mobil, såtänkte att jag var tvungen att fixa ett skal nu när jag kan ha det och skydda mobilen ;)

Så jag började enkelt och kollade enkla iphoneskal i färg och enkel modell för att skydda mobilen och ja, ha en snygg färg på den ;) Så tänkte först på en i mint färg, härligt och somrigt :) Men sen började jag istället tänka på typ rosa, i typ stark neon färg. Sen började jag istället tänka på ett genomskinligt skal, för att skydda mobilen men visa den snygga mobilen.


Sen började jag istället tänka på något lite snyggare, ett skal med mönster och olika färger. Ett mönstrat snyggt skal som matchar till kläder och outfits. Så hittade 4 snygga skal, som är snygga och konstnärliga, bohemiska, färgrika. Härligt helt enkelt :)


Meeen, sen kom jag på att man kan ha ett ganska enkelt men snyggt skal, i något märke. Jag menar brands skal som ex. Gucci, YSL och Chanel. Lyxigt, snyggt och enkelt men för lite mer pengar. Kollade runt och hittade alltifrån väldigt enkla lyx skal till utbringade och praktiska som diamanter och plånböcker.


Såå jag började tänka vidare på den lyxiga känslan och kom på att det finns ju riktigt blingade skal så jag kollade runt på bling skal. Skal med diamater i olika storlekar och färger och mönster och detaljer. Saker som sticker ut och känns riktigt lyxigt och utsmyckat på mobilen. Känslan av att sitta på t-banan med en diamant pryd mobil känns riktigt ballt ;) mesen när man tänker efter också lite läskigt att bli rånad..


Rånad känns läskigt.. Så började istället spåna på lite med andra skal med utstickande saker. Helt enkelt 3D skal! Alltså ett snyggt ballt skal som har utstickande lite roligare drag :) Fanns massor att välja på så jag valde alltifrån ganska enkla 3D skal med platt 3D, enkelt. Till ordentligt utstickande från mobilen. Men det utstickande blir svårt att ha i en ficka och kräver väska överallt.


Så jag började kolla vidare på de roligare skalen men utan extrema utstickningar som blir svårt att ta med och drog ner det en liten bit bara ;) Så kollade på roliga skal med humor och lite roliga inslag istället. Färglatt, roligt och kul. Alltidfrån en bild i form av en ölflaska till ett skal som är i form av en gammal telefon med anten. Vilket inte heller är speciellt praktiskt i för sig..


Såååå började titta på något mer praktiskt. Inte lika roligt men går att använda sig av. Det finna otroligt mycket olika typer av användbara, praktiska skal till iphones. Alltifrån inbyggd högtalare, till fickor för kort och pengar, till vattentätt, till vägg kontakter och kappsyl öppnare. Något praktiskt helt enkelt, men vad ska det vara inriktat på? Det finns ju massor av praktiska saker att kolla efter.


Då hittade jag en typ av praktiskt skal som lockar mig otroligt mycket. Ska man ha ett skal så kan man ju lika gärna sattsa. Så jag kollade på olika typ (finns hur många olika typer som helst!) av kamera skal! Helt enkelt skal som antingen har ett inbyggt ombjektiv till kameran, har en färg karta så att man kan byta färg till bilderna, en mini kamera m.m. Galet! Ska kolla runt lite mer på kamera skal och absolut skaffa mig ett sånt :) Vad skönt att slippa bära med sig kameran när man ska ut med vänner och bara använda sig av sin lilla iphone men ändå få bra bilder!

Alla bilder är lånade från google

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar