tisdag 1 juli 2014

Butterfly nails

Suttit och pillat på naglarna hela för/efter middagen :) Blev precis klar med alla bilder och tänkte lägga upp en liten bild tutorial här :) Jag valde att göra en liten somrig nail art, men mer tekniskt krävande. Så jag valde somriga och lätta färger och kallar det för in butterfly nailart ;) Så var beredd på bild bomb!

Så steg 1. (den här gjorde jag på min tum nagel) Välj en grund färg. Jag valde turkost till alla naglarna. Sen gör du minimum 2 lager av grund färgen på nageln för att färgen ska bli jämn. Däreftergör du en blomma i önskad färg, något längre ner än mitten av nageln. Sen gör du stjälk och blad till blomman. Steget efter det är att göra fjärilens kropp (ett svart streck helt enkelt) Sen gör du den övre vingen. Sen den undre. Efter det gör du fjärilens anten. Avsluta med lite fina detaljer, som 3 vita prickar längst fjärilens vinge. Done!


Så steg 1. (nästa nagel, den här gjorde jag på mitt lillfinger) Välj en grund färg (torkost i mitt fall), gör minimum 2 lager av färgen på nageln. därefter gör du en svart 'böjd' linje vid nagelns botten. Sen bör du 3 böjda former i svart. Fyll i med svart. Sen lägger du till highlights. Avsluta med prickiga detaljer i den andra färgen du tänkt använda till fjärilen/ naglarna. Done!


Så nästa steg 1. (Den här gjorde jag på mitt ringfinger) -||- Gör en svart böjd form från nagelns mitt till övre hörnet. Sen gör du samma sak men neråt. Därefter, lägger du till highlights. Lägg till 2 prickar i den färg du vill använda (i mitt fall rosa) i varje 'ving hörn'. Sen lägger du till 2 något mindre prickar bredvid och avslutar med ännu mindre prickar mot fjärilens kropp. Done!


Den sista nailarten! (den här gjorde jag i 2 olika varianter på långfingret och pekfingret) -||- Gör en blomma i önskad färg (i mitt fall rosa) med hjälp av 5 prickar i en cirkel. Sen gör du en till blomma i nästa önskade färg (i mitt fall vitt) och gör samma sak som med den första. Gör 3 blommor i varje färg i nagelns botten, så de klättrar sig uppåt. (på mitt pekfinger gjorde jag istället från nagelns topp och ner istället för nerifrån och upp, för att skapa lite kontraster) Done!


Så jag började med tomma naglar, valde ut min färgpallet (turkost, svarta detaljer, vita detaljer och rosa) Sen gjorde jag alla stegen på mina naglar.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar