torsdag 1 maj 2014

Valborgs studentmössa


God morgon! Startar dagen med en skön liten bild med några härliga tjejer från mösspåtagningen igår :) Som de flesta vet så är var det ju mösspåtagning för alla som ska ta studenten 2014, igår på valborg, så det var inget undantag för mig ;)


Så lockade håret, körde på en lite finare outfit med mina snygga mörkblå midje byxor och till det min vita magtröja från asos :) Sen tog jag min nya snygga jacka får Nelly, platå converse och stack till plugget lite extra fin med studentmössan i väskan. Blev en enorm försening av första lektionen och den andra lektionen var bara att lyssna på redovisningar, därefter var det bara att vänta på mösspåtaningen. klockan 13:00 sticker vi ut till flaggstången på skolgården, rektorn pratar, sång klassen sjöng och sen reste vi våra hattar i luften för att ta dom på oss haha dramatiskt ;)


Därefter fanns det flera frågetecken om vad man skulle göra, folk firade, stack ut och drack (det var ju ändå valborg ;)) men jag, Julius och Jessi stack till stan för att fixa lite ärenden. Jag gick blandannat till h&m och fick med mig en liten påse hem med 4 små godingar :) Vi kom hem, käkade, stack till erik och var sociala hela kvällen hos honom. Så var min valborg, ingen brasa, firande eller liknande. Bara lugn, vilket inte är att klaga på heller ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar