söndag 18 maj 2014

Basic med print

Några av er har kanske, precis som jag själv, ett litet shopping beroende *host* ;) och det är ju långt ifrån lätt att bli av med ett beroende. Så jag har ett litet men snyggt tips ;)

Vi börjar med att man går in i en butik och blir kär i ett par byxor! Låt oss säga ett par mönstrade byxor i leopard (kan vara vilket mönster som helst men tog ett exempel att utgå från och som fler antagligen kan känna igen sig i utan att bara köra tråkiga vanliga jeans). Du dör för de här byxorna, prövar dom och de sitter perfekt! Meen, de är svår matchade.. Ska man passa på att köpa toppar som funkar till direkt och lägga ut ännu mer pengar, för alla är inte rika obviously. Ett dilemma ni kan känna igen er i? Jag kan iallafall garanterat känna igen mig i det.

Så gör så, fundera direkt på plats vad du vill ha till byxorna, vad tycker du är snyggt och vad är din stil? Börja tänk på vad du har hemma. Något de flesta har är lite basics, en vit t-shirt ex. Och har man inga basics hemma säger jag bara, satsa på att köpa mer basics, då kan du matcha mycket lättare. + om du inte gillar en basic svart topp ex, klipp och klistra ihop något av det (?). Gör en magtröja/ en öppen rygg eller kanske ett 'keyhole' (öppning ovanför brösten). Så jag skulle nästan säga, börja med basics, sätt ihop outfits i ditt huvud av vad du har hemma. Jag tycker att det är snyggt med basics och mönster men jag gillar också lite färg, så ta 2 färger som funkar ihop. Ex. jag skulle kunna slå ihop leo pants med en rosa magtröja, sjukt snyggt! 

Basics är lätt matchat och alltid bra att ha i garderoben, men mönster ger ju hela outfiten ett litet lyft. Men se till att du redan har, eller har råd att köpa lite toppar (ex.) som du kan matcha med byxorna men också med andra kläder du redan har i garderoben.

Några snygga exempel på outfits till leo pants som funkar till annat också

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar