onsdag 24 september 2014

I perioder bär jag glasögon samtidigt som jag sjunger och luktar på saft (?)


1. Jag har ett väldigt starkt luktsinne. Det är antagligen för att jag har dålig hörsel och min syn är sådär på nära håll så mitt luktsinne har väl tagit över antar jag. När jag går ut i trapphuset så brukar jag alltid direkt kunna avgöra vad folk lagat för mat och vad som finns i det. Och då menar jag inte att hissen stinker pizza utan snarare att man känner en svag lukt av ex. kyckling, då kan jag avgöra vad för typ av kyckling (ex. stekt, rostad m.m.) och vad man käkar till (ex. potatis, pasta i kolhydrat väg och små saker som ärtor, koriander och paprika) Alltså små grejer de flesta inte ens märker av.

2. Jag är en period människa. Ena dagen kan min favorit färg vara blått andra dagen gult. Men även när det kommer till ex. mat. Ena dagen lasagne andra dagen carbonara. Därför har jag så svårt att svara på frågor som 'vad är din favorit mat' eller ' vad är din favorit färg'. Jag ser mig själv helt enkelt som en livsnjutare som inte föredrar något över det andra ;)

3. Jag går runt och sjunger i lägenheten utan att märka det själv, enligt mig sjunger jag typ aldrig men enligt alla runt omkring mig så sjunger jag nonstop! Helt sjukt hur man kan vara så omedveten om något man gör.

4. Jag använder oftare solglasögon på vintern än på sommaren. Har jätte känsliga ögon mot ljus, tryck och vind så minsta lilla vinpust kan få mina ögon att rinna floder. Så på vintern när det är snö på marken som reflekterar massa ljus så måste jag ha solglasögon.

5. Jag är galet beroende av svag saft haha, om inte jag har svag saft (då menar jag typ 5 droppar saft + vatten) så dricker inte jag något på hela dagen. Men bara svag saft och helst i en flaska än i ett glas.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar