lördag 21 februari 2015

Hur du får långa naglar

Totalt glömt bort att jag har chalkboard nagellack! Så igår när jag stack till Nom-stuff så tog jag med mig nagellacket, över lacket och mina 4 chalkboard pennor. Så sitter och pillar med det helt enkelt ;) Mitt mål nu är att få tillbaka mina naglar igen. Nu när jag får ha långa naglar och med lack så ska jag verkligen passa på och få tillbaka dom. Mitt mål är att få tillbaka längden som jag har på bilderna (och ja, det är mina riktiga naglar). 3 tips för att få naturligt långa naglar och hålla dom långa. Väldigt basic tips.

1. Bit inte och riv inte. Mer basic än så kan det nog inte bli. Och ja jag vet 'jag kan inte sluta' och 'jag jag har en dålig vana som jag inte kan göra något åt' och bla bla bla. Så låter det i mina öron ;) Varje gång du kommer på dig själv att bita eller riva eller pilla, säg bara åt dig själv att sluta.

2. Håll naglarna alltid uppiffade med lack och nailart så kommer du automatiskt röra naglarna mindre med tänderna eller fingrarna då man gärna vill hålla dom fina.

3. Sysselsätt naglarna så ofta du kan med stärkande nagelbands olja ex. och ha en rutin att ex. varje vecka göra en ny nailart så kommer naglarna få en extra stark barriär av nagellack och inte gå sönder lika lätt. Annars om du har 'mjuka' naglar, tänk mycket på din kost, påverkar otroligt mycket.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar