onsdag 12 mars 2014

Utmattad och peppar för morgondagen

Precis tränat klart och käkat soppa och 2 äggmackor, lite protein till träningen eller något haha :) Nu är jag trött, svettig och mätt, så jag ska bara tvätta ansiktet, lägga fram kläder och packa väskan till i morgon sen kommer jag slänga mig i sängen, så galet utmattad och ska upp tidigt i morgon och springa så finns ingen anledning att sitta uppe ikväll ;)





Ingredienser:
-1 broccoli 
-2 röd lökar
- 3 morötter (mellan stora)
- ca 4-6 dl vatten
-1/3 buljong tärning
- 1 nypa salt
- 1 nypa peppar
- 1 nypa basilika
- 1 msk mjölk

Recept:
Hacka och skala lökarna och bryn i lite smör alt. olja. skala och hacka morötter samt hacka broccoli och bryn tillsammans med löken. bryn under omrörning och tillsätt vattnet. Låt små koka i ca 3 minuter, tillsätt mjölken och sänk värmen till mellan hög värme och låt stå i ca 5 minuter. Tillsätt buljongen, saltet, pepparn och basilikan (smaka och avgör efter eget behov) och låt sjuda på mellan svag värme i ca 5-8 minuter. Ta bort från plattan och mixa soppan med en stav mixer för att få lite små bitar kvar i soppan och lite tugga motstånd. Mixa bara så att soppan blir lagom slät med bitar istället för helt puréad.


Samtidigt som jag käkar sitter jag med mina anteckningar och planeringar som jag aldrig släpper ifrån mig haha, planerar fortfarande för skivan, utspringet och middagen till min egen student och alla andras jag ska på för den delen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar