fredag 21 mars 2014

Student styling

Så nu har jag valt ut några snygga klänningar till studenten och utspringet :) Så jag plockade på mig 16 klänningar i olika stil och design för att visa lite olika sorters klänningar. Klänningarna kommer från Nelly, Zalando m.m. Jag ringade in mina favoriter i olika stilar, valde två per rad, och la alla klänningar med liknande design eller siluett på en rad. Rad 1 är vida klänningar, rad 2 är tighta klänningar, rad 3 är klänningar med svarta inslag och rad 4 är långa klänningar.

Mina favoriter är 1, 4, 5, 7, 9, 11, 13 och 15. Klänning 1 är sjukt snygg med en mönstrad topp och kjolen kort fram till och lång baktill, sjukt snygg klänning till ett halv uppsatt hår, exempelvis en vattenfalls fläta, sen skulle jag ta ett ljus rött läppstift och en bas sminkning. 

Klänning 4 är en väldigt söt design på med en blush färg istället för klar vit eller elfenben, till den skulle jag köra på en hårknut i form av en fläta som man sen tar och knyter upp till en knut med hjälp av spännen och tofsar, i smink väg skulle jag välja ett par klarrosa läppar och lite rouge på kinderna. 

Klänning 5 är en snygg slimmad klänning med långa ärmar och snygg design med detaljer över armar och bröst korg och till den skulle jag köra på en högt uppsatt tofs med lite volym på toppen av huvudet, sminket skulle vara med volym på ögonfransarna och en silver färgad ögonskugga. 

Klänning 7 är en enkel klänning i tight design och korta ärmar men har ett snyggt lyxigt mönster över sig och i hår väg skulle jag köra på en tjock, slarvig fiskbensfläta och sen ett par nude färgade läppar och en lätt brun ögonskugga. 

Klänning 9 har inslag av svart i designen i toppen och med vid kjol, håret skulle vara ett enkelt rakt utsläppt hår och i smink väg ett par mörk sotade ögon. 

Klänning 11 är vid i kjolen och har ett snyggt mönster i toppen med svart och vitt, håret skulle vara en snygg hårknut med en stor hårdonut och ett par rosen färgade läppar. 

Klänning 13 är en snygg lång klänning med en ärm och i draperad och enkel design, till det skulle jag fixa lite volym i håret och utsläppt och avsluta med en naturlig sminkning med hint av rosa. 

Klänning 15, min favorit! är en lång klänning i enkel design som jag skulle köra ett par fylliga lockar med och där till ett par brun sotade ögon och kanske ett par lätt rosa läppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar