söndag 16 mars 2014

Manikyrsett

Precis sminkat mig och torkat håret, och just nu sitter jag och tar det lugnt i soffan. Vaknat jätte tidigt hela helgen och inte kunnat somna om så har inte varit mycket till sovmorgon den här helgen. Men jag har fått mycket gjort så ska väl inte klaga.  ;)

Ska ta och fixar mina naglar idag hade jag tänk, men jag kom på att jag bara berättar om hur jag målar dom, inte hur jag sköter naglarna och vad jag gör innan jag målar dom. Jag tar mitt manikyr sett och filar naglarna några gånger i veckan/ någon gång  veckan för att de ska bli jämna och fina :) 


1. Börjar med att ta och rensa naglarna från skit haha och se till att de är fria från smuts och så vidare under naglarna och längst nagelbanden :)

2. Sen tar jag en grov fil och filar bort ojämnheter och gör naglarna lika långa och så vidare, samt filar försiktigt vid nagelbanden och tar bort saker som sticker ut eller liknande.

3. Därefter tar jag en mjuk fil och filar på naglarna för att ta bort små ojämnheter och på topparna för att naglarna inte ska vara för vassa och ha mjuka övergångar. Helt enkelt göra nageln ovass haha :)

4. Sen avslutar jag med en borste och borstar på naglarna, under naglarna, på toppen och vid roten för att få bort små smuts som gömmer sig och för att få en fin touch på slutet ;)

Btw. alla mina verktyg (utom verktyg 1) är elektroniska så när man sätter igång den snurrar de istället för att man ska fila/dra fram och tillbaka :) Rekomenderar start att skaffa ett manikyrkitt, sjukt bra och gör det roligare att fixa naglarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar